Lagerschool Leerplan 2. Leerjaar - Islam Lessen

Laatste Nieuws

03-03-2014

Lagerschool Leerplan 2. Leerjaar

Geloofsleer

Ik geloof in Allah    

5. Allah is de enige.
6. Hij is degene die mij en alles heft geschapen.
7. Ik hou van Allah en geloof in hem.
8. Mijn vrienden houden ook van Allah.
    Hoofdstuk Al-Ichlâs

Aanbidding

Mijn geloof wil dat ik rein ben

5. Allah keurt het goed dat ik proper ben.
6. Ik moet mezelf en mijn omgeving proper houden.
7. De kleine wassing is zuiverheid.
8. Voor ik bid neem ik een kleine wassing.
     Doe°Ã¢' At-Tahiyyât

Het leven van de profeet

Profeet Mohammed (vzmh) groeit

5. De kleine Mohammed groeit.
    5.1. Bij zoogmoeder
    5.2. Terugkeer bij zijn moeder, reis naar Medina
    5.3. Mohammed bij Abôe Tâlib
6. Jonge Mohammed doet zaken.
7. Jonge Mohammed trouwt.
8. Jonge Mohammed zal relaties aangaan met zijn omgeving.
    Salawât - Gebeden

De Koran

Koran lezen en leren is een aanbidding

3. De Koran is gezonden om uit te lezen en te leren
    3.1. Het is een goede daad om uit de Koran te lezen en te leren.
    3.2. De Koran leert ons het goede, juiste en het mooie.
4. Moslims vinden het belangrijk om de Koran te leren en te lezen.
   4.1. Bij het bidden wordt er Koran gelezen.
   4.2. In de moskee wordt er Koran gereciteerd.
   4.3. Tijdens de gelovige ceremonies wordt er Koran gereciteerd.
      Hoofdstuk Al-Fatiha

Zedelijkheid

Mijn geloof wil vriendschap en broederschap

3. De basis van vriendschap en broederschap is liefde en respect.
4. Mijn geloof geeft me advies over vriendschap en broederschap.
   4.1. Ik hou van mijn vrienden.
   4.2. Ik ga goed om met mijn goede vrienden.
   4.3. Ik deel met mijn vrienden.
   4.4. Ik luister naar mijn vrienden als ze praten.
   4.5. Ik doe anderen niet aan, wat ik zelf niet wil meemaken.
       Hoofdstuk An-Nâs

Godsdienst en Cultuur

Wij feliciteren elkaar

4. We hebben religieuze feestdagen.
    a. Ramadanfeest
    b. Offerfeest
5. Wij vieren feest.
6. Wij leren over de vieringen van onze vrienden.
     Hoofdstuk Al-Falaq

Geen opmerkingen: